Tydzień temu uczestniczyłam na spotkaniu dla blogerów Affillate Days with Ceneo.pl we Wrocławiu. Dlaczego to spotkanie okazało się naprawdę wyjątkowe? Ponieważ w ciągu 8 godzin wykładów można było dowiedzieć się tego jak prowadzić bloga i zarabiać na nim. Monetyzowanie swojego serwisu nie jest już niczym zaskakującym, a ta wiedza może doprowadzić Was do wolności finansowej. Wystarczy tylko chcieć.
II edycja Affilate Days with Ceneo.pl
Wydarzenie to zostało zorganizowane dla wszystkich blogerów, vlogerów i wydawców stron, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę z zakresu monetyzacji działań w sieci, pozycjonowania bloga, efektywnego wykorzystania Youtube’a, współpracy z markami, lojalności użytkowników, jednym słowem mocno merytorycznych tematów. Znani prelegenci przybliżyli uczestnikom spotkania wiedzę o tym jak prowadzić bloga i zarabiać na swoim serwisie. Swoje wartościowe prelekcje mieli między innymi specjaliści z Google, specjaliści z Ceneo.pl, PepperJam, domu mediowego MediaChoice oraz doświadczeni blogerzy – Tomek Tomczyk Jasonhunt czy Dawid Tymiński Dandycore.
Dlaczego postanowiłam przyjechać do Wrocławia i wziąć udział w tym wydarzeniu? Ponieważ blog traktuję jako mój biznes. To pasja, przyjemność, ale od dłuższego już czasu – również jedno z miejsc mojej pracy. Pracy, którą stworzyłam sama dla siebie. Pracy, która sprawia, że jestem sobie szefem. Pracy, która daje mi wolność finansową i niezależność. Pracy, która pozwala mi na uczestnictwo w wielu wspaniałych warsztatach, szkoleniach, prelekcjach, bez strachu o wyczerpujący się urlop na etacie.
Wydarzenie Affillate Days with Ceneo zachęciło mnie merytorycznym podejściem do tego spotkania. Nie było tam rzewnych historii “od zera do milionera” czy skomplikowanych prezentacji technicznych. Ceneo.pl podeszło do tematu konkretnie i bardzo przyjaźnie. Każda prezentacja była zrozumiała i oferowała konkretne rozwiązania. Dzięki temu zapisałam naprawdę wiele wartościowych porad, które cały czas, dzień po dniu, wdrażam na swoim blogu oraz w social mediach.
Moim celem jest coraz lepsze monetyzowanie bloga oraz wykorzystwyanie jego potencjału. Stawiam na wartościowy kontent, ale nie mam nic przeciwko temu, żeby ten kontent na siebie zarabiał. Każdemu z Was życzę tego, aby blog czy serwis internetowy zaczął przynosić dochód, a następnie dochód pasywny. Spotkanie z Ceneo.pl z pewnością do tego celu jeszcze bardziej mnie zbliżyło.
Program Afiliacyjny Ceneo.pl
Ważnym aspektem całego spotkania była Prezentacja Programu Afiliacyjnego Ceneo.pl, do którego mogą śmiało przystępować blogerzy, aby monetyzować swoje serwisy. Ja już dołączyłam do tego Programu, dzięki czemu od kilku dni na moje konto codziennie wpadają kolejne kwoty z afiliacji. Na początku faktycznie, nie są to kwoty zawrotne, ale od czegoś trzeba zacząć, a ziarnko do ziarnka…. Znacie zapewne tą starą, i jakże nadal aktualną maksymę.To świetny sposób na tak zwany pasywny dochód, którym ostatnio coraz bardziej się interesuję. Więcej na temat tego Programu dowiecie się TUTAJ.
Jak to wygląda w rzeczywistości?
Zobacz moje przykładowe kreacje afiliacyjne:
Przykładowy link afiliacyjny numer 1
Przykładowy link afiliacyjny numer 2
Prelekcje na Affillate Days with Ceneo.pl
Zanim przejdę do konkretów, chciałabym jeszcze wspomnieć o wykładach, jakie odbyły się w ramach tego Wydarzenia. Najwięcej notatek zrobiłam z prelekcji Piotra Węgrzyka z Ceneo.pl, który prowadził prezentację pt. “Seo bez wysiłku”. Mam już pewną wiedzę z zakresu pozycjonowania, jednak w świecie Internetu taka wiedza bardzo szybko traci na ważności i trzeba ją cały czas aktualizować. Jednym z kroków do skutecznego pozycjonowania swojego bloga jest dogłębne poznanie Google Analitycs oraz jego parametrów.
Prelekacja blogera Dawida Tymińskiego z Dandycore.pl zainteresowała mnie z punktu widzenia korzystania z programów afiliacyjnych. Muszę przyznać, że w 10-letniej karierze mojego bloga nigdy nie skorzystałam z takiej formy monetyzowania strony. Wszystkie mejle, które zawierały słowo afiliacja były przeze mnie błyskawicznie kasowane. Opierałam się temu, jak się okazało, zupełnie niesłusznie.
Dawid jasno przedstawił korzyści z tego, jakie czerpie z afiliacji, oraz jak dzięki temu buduje swój pasywny dochód. Prawda jest taka, że mądre umieszczenie linków afiliacyjnych sprawi, że nasza skarbonka każdego dnia będzie powiększać swoją zawartość. I to jest w tym wszystkim najpiękniejsze. Pracę wykonuje się raz, a potem już tylko odcinamy od niej kupony.
Zarówno Tomek Tomczyk z JasonHunt.pl, jak i Łukasz Matyński z MediaChoice skupili się na tym, co robić, aby agencje reklamowe i domy mediowe wybierały naszego bloga do współpracy. Ponownie zapisałam sporo wartościowych uwag. Przykładowo nie zdawałam sobie sprawy, że tak ważne jest, aby w zakładce Współpraca zaznaczać, że wystawiam Faktury VAT. NIgdy wcześniej na to nie wpadłam, a jak się okazuje, czasem jest to powodem wybrania danego bloga spośród wielu innych.
Jak prowadzić bloga i zarabiać?
Według statystyk tylko 4% właścicieli blogów może pozwolić sobie na “życie z bloga”. Jestem tą szczęściarą i mieszczę się w tej grupie 4%, dlatego też postanowiłam podzielić się z Wami wiedzą odnośnie tego jak prowadzić bloga i zarabiać na nim. Poradnik ten powstał po warsztatach z Ceneo.pl, które wskazały mi nowe kierunki rozwoju bloga oraz odkryły karty jeszcze lepszej organizacji swojego serwisu i jego monetyzowania.
Poniżej opiszę Wam 10 niezwykle ważnych zasad, które pozwolą Wam na sprawne rozwijanie swojego serwisu, oraz zamianę pasji w zarobki. Nie jest tajemnicą, że matką sukcesu jest konsekwencja i cierpliwość. Bez tych dwóch składników niezwykle ciężko jest odnieść jakikolwiek sukces. Jeżeli macie te dwie cechy, możecie przejść do lektury tego poradnika.
Regularna aktywność na blogu i social media
Podstawa i fundament. Niby oczywista oczywistość, a jednak wiele, jak nie większość blogów, polega na tym polu. Regularne postowanie jest podstawowym kryterium, które brane jest pod uwagę podczas wybierania bloga do współpracy. Nie ma tutaj jakichkolwiek odstępstw od tej reguły. Chcesz zarabiać na blogu – musisz postować. Musisz być na Facebooku oraz na Instagramie.
Musisz tworzyć ciekawy kontent i lokować go na blogu i w social mediach. Podstawa podstaw. Bez wdrożenia tej zasady, nie masz co marzyć o długofalowym zarabianiu na blogu. Tomek Tomczyk zainspirował mnie zwróceniem uwagi na takie programy jak np. Buffer, dzięki którym możemy rozplanować posty w różnych kanałach np. na 7 dni do przodu. To zdecydowanie ułatwi pracę i pozwoli na to, aby na naszych kanałach ciągle pojawiały się nowe treści.
Zakładka Współpraca
Podstrona na blogu, która wzbudza chyba największe emocje, a niekiedy i kontrowersje (w przypadku początkujących blogerów). W dużej mierze od tego, co znajdzie się w tej zakładce zależy, czy ktokolwiek będzie chciał nawiązać z nami współpracę. Dlatego też warto zdawać sobie sprawę jak powinna wyglądać ta zakładka, oraz jakie elementy powinna zawierać. Prawdziwym “must have” jest:
- krótki opis bloga
- kilka słów o autorze bloga
- statystyki
- rodzaje współpracy
- forma rozliczenia
- czas reakcji na próbę kontaktu
Twórz treści pod SEO
Zwróć uwagę na to jakie parametry związane z pocyjonowaniem stosujesz na swoim blogu. Czy Twoje artykuły są przypadkowe, czy może tworzysz je pod wyszukiwarki? Przykładowo, pisząc artykuł na temat jesiennych płaszczy, sprawdź w Google jakie frazy są najczęściej poszukiwane. W przypadku bloga z mniejszymi zasięgami korzystaj z fraz o mniejszej ilości wyszukiwania, z tak zwanego długiego ogona.
Ciężko będzie wbić się do TOP10 w Google na frazę “jesienne plaszcze 2017”, ale już o wiele łatwiej będzie nam, jeśli stworzymy artykuł pod frazę “jesienne plaszcze damskie zdjecia”. Reasumując, nauczmy się tworzyć wartościowy kontent, biorąc też pod uwagę wyszukiwane frazy związane z tym tematem. Jednym z ciekawych narzędzi, o których warto wiedzieć pod kątem wyszukiwania słów kluczowych jest np. Semstorm. Dużą dawką wiedzy o SEO pod bloga znajdziesz na przykład na stronie seoninja.pl.
Pamiętaj o budowie artykułu – stosuj nagłówki!
Skoro jesteśmy w temacie SEO, warto również wspomnieć o prawidłowej budowie każdego naszego artykułu na blogu. Po to mamy w edytorze nagłówki H1, H2 i H3, aby je stosować. Google “kocha” te teksty, które mają odpowiednie parametry. Nagłówek H1 to nasz tytuł, nagłówek H2 najlepiej, gdy jest raz użyty w artykule. Nagłówków H3 możemy użyć kilka. Warto jest stosować listowanie i tabelki. To wszystko sprawi, że nasze teksty będą o wiele wyżej w pozycjach Google. Zawalczmy o to!
Blogujesz? Postaw na video!
Jak wspomniał na swojej prelekcji Łukasz Matyński, obecnie przeżywamy wielki boom na treści video. Warto więc przełamać się i zainwestować w tworzenie właśnie takiego kontentu. Wszelkie tak zwane “lajwy” mile widziane! Ja osobiście cały czas pracuje nad tym aby rozpocząć regularne nagrywanie video postów. Po spotkaniu z Ceneo.pl zrozumiałam, jak ważny jest to aspekt blogowania. W najbliższym czasie mam w planach stworzenie mojego małego studia i nagrywanie dla Was treści video o tematyce… motywacyjnej.
Jako bloger zawsze oferuj konkretne kreatywne koncepcje
Większość blogerów z reguły czeka na to, aż agencje reklamowe i domy mediowe same zdecydują się na kontakt. Jednak nie ma nic złego w tym, aby wyjść ze swoją propozycją do agencji, domu mediowego lub konkretnej marki. Ważne jednak, by nie wysyłać typowych zapytań o współpracę, ale oferować konkretną koncepcję marketingową. Marketerzy nie mają zbyt dużo czasu na czytanie takich mejli, dlatego też tylko te konkretne, sprecyzowane mają szansę wzbudzić zainteresowanie i zaowocować potencjalną współpracą.
Oferta bloga w prezentacji .pdf
Odpisując na propozycję współpracy, lub wychodząc z inicjatywą współpracy do Klienta, prawie zawsze dołączam również moją ogólną ofertę współpracy w formacie .pdf. W tym przypadku jednak mam kilka folderów z tego typu prezentacją. Podzieliłam je na takie działy jak Moda, Kosmetyki, Wnętrza, Ogólna, posiadam również ofertę w języku angielskim. Posiadanie takiego dopracowanego portfela ofert bardzo ułatwia mi współpracę z różnymi Klientami.
Wprowadź na blogu storytelling
Pojęcie storytellingu jest ostatnio niezwykle modne w świecie blogów oraz w branży marketingowej. To sztuka takiego prezentowania treści, która wzbudza emocje, która sprawia, że czytelnicy zaczynają śledzić z zapartym tchem naszą historię. Zaczynają się z nią identyfikować. Nie jest łatwo tworzyć tego typu treści, jednak kiedy wdrożymy się w temat, może okazać się, że to właśnie ta droga sprawi, że nasze zasięgi zaczną szaleć, a lajki będą sypać się jak szalone.
Zbuduj bazę maillingową
Budowanie takiej bazy wziąć jeszcze jest niedoceniane przez wielu blogerów. Wysyłanie maillingów to rewelacyjny sposób na zwiększenie naszych zasięgów oraz ewentualną sprzedaż naszych produktów (coraz częściej blogerzy prowadzą również swoje małe biznesy, na przykład ja za pomocą bloga sprzedaję również moją nową książkę motywacyjną pt.: “Jak rzucić wszystko i wyjechać na Bali?”.)
Postaw na Programy Afiliacyjne
W momencie, kiedy blog zaczyna już generować konkretne zasięgi, postaw na zarabianie poprzez afiliację. Jak już wspominałam wcześniej, przez 10 lat broniłam się przed tym sposobem na monetyzowanie bloga. Jednak trafiłam na niezwykle przyjazny dla blogerów Program Partenrski Ceneo.pl, który przekonał mnie do siebie swobodą działania. To ja decyduję o tym jakie linki dodaję na blogu. Ponieważ w wyszukiwarce Ceneo.pl znaleźć można praktycznie wszystko, spektrum tematyki linków jest więc praktycznie nieograniczone.
Możemy również korzystać z Kampanii Dedykowanych, gdzie rozliczani jesteśmy za konkretny efekt, np. za przejście na stronę lub zapisanie się do newslettera. Trzeba pamiętać o wiarygodności w działaniu i nie upychać linków wszędzie gdzie się da. Tematyka linków powinna być dopasowana do tematyki bloga i wpisów.
Zarabianie na blogu – każdy może to zrobić!
Mam nadzieję, że opisane wskazówki przybliżą Was do znalezienia się w grupie 4% blogerów, którzy już żyją z blogowania. Teraz jeszcze lepiej wiecie jak prowadzić bloga i zarabiać na nim.Jeśli chcemy poważnie podejść do tematu, konieczne jest również bywanie na różnych szkoleniach, warsztatach, prelekcjach. Wiele z nich jest bezpłatna, wystarczą tylko nasze dobre chęci, czasem wyrwanie się ze swojej strefy komfortu aby wejść w tłum obcych ludzi i zacząć nawiązywać z nimi relację. Jednego możecie być pewni – to zawsze przynosi korzyści!
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Moje najnowsze odkrycie kosmetyczne to w 100% naturalne kosm...
Krótkie szorty są niewątpliwie jednym z większych hot trendó...
O ładnych ustach marzy każda przedstawicielka płci pięknej. ...
Daria says
Ja akurat z programów afiliacyjnych nie korzystam 🙂
MustHaveFashion.pl says
A ja polecam 🙂
Anita says
Programy afiliacyjne są bardzo ok 🙂 ostatnio zapisałam się do webePartners i znalazłam tam parę ciekawych programów modowych i kosmetycznych – mam nadzieję, że parę złotówek mi wpadnie 🙂
Anna says
Ciekawa sprawa. 🙂
Katarzyna says
Ja ciągle mam wątpliwości, czy na programach afiliacyjnych naprawdę można zarobić. Bardzo ciężko znaleźć konkretne informacje, na jakim programie i jaką kwotę ktoś zarobił na blogu.
Katarzyna ostatnio opublikował..Jak przenieść bloga z blog.pl na Blogger/Blogspot
Eryk says
Znasz kogoś kto na Ceneo.pl zarabia jakieś konkretne pieniądze np. kilka tys. zł.? Ja jakiś czas temu działałem w tym PP ale wpadały tam takie grosz, że przestałem się angażować.