Telefon jest prawie zupełnie przestarzałym środkiem do nawiązania pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem, podobnie jak poczta tradycyjna. Dzwonienie na ślepo? Zapomnij o tym. Jeśli jesteś nieznany, Twoje połączenie nie zostanie odebrana. Niechciana poczta e-mail? Zostaniesz zablokowany jako spamer.
Jak rozbudować biznes?
Strategie i taktyki rozwoju biznesu zmieniły się radykalnie w ciągu ostatniej dekady. Zobacz jak na przykład działa Ice Casino — jego rozwiązania i wykorzystywane metody mogą stanowić wzór dla początkujących przedsiębiorstw z dowolnej w zasadzie branży. W dzisiejszych czasach pomyślny rozwój biznesu zależy od budowania zaufanych relacji i wykorzystywania ich w celu poznania nowych perspektyw. Te relacje tworzą kręgosłup Twojej sieci biznesowej. Ważne jest, abyś stale je rozwijał i pielęgnował, ponieważ duży procent wzrostu Twojej firmy będzie pochodził z Twojej sieci biznesowej.
Chcesz, aby Twoja sieć biznesowa była bardziej efektywna? Skorzystaj z naszych wskazówek dotyczących sieci, aby zbudować relacje, które pomogą zaistnieć w biznesie. W końcu nawiązywanie kontaktów biznesowych obejmuje tworzenie kontaktów nie tylko z prawdopodobnymi klientami, ale także z innymi osobami, które mogą skierować do Ciebie zainteresowanych lub wspomnieć o Tobie w pozytywny sposób ludziom, których znają. Obejmuje to również nawiązywanie kontaktów z osobami, które udzielają informacji lub przeprowadzają szkolenia i może być doskonałym sposobem na znalezienie renomowanych dostawców do wynajęcia dla własnej firmy.
Chociaż wielu ludziom networking kojarzy się z prośbą o przysługi, odnoszący sukcesy networkingowcy wiedzą, że networking to nie wszystko. Networking w biznesie polega na tworzeniu opartych na zaufaniu relacji i przyjaźni z innymi biznesmenami. Kluczową częścią efektywnego networkingu jest pomaganie innym przedsiębiorcom w ich potrzebach. Dlatego przekonasz się, że najlepsi networkerzy to często „łącznicy”, którzy pomagają innym, polecając klientów, dostarczając referencje lub pomagając w jakiś sposób promować wydarzenia i inne firmy.
Korzyści z budowania silnej sieci biznesowej
Jak ważna jest sieć dla małych firm? Zapytaj małą firmę usługową, skąd bierze większość swoich klientów, a prawdopodobnie wskażą jakąś formę marketingu szeptanego. Kilka lat temu przeprowadzono ankietę marketingową, w której większość respondentów wskazała, że stosowane przez nich metody marketingowe obejmowały networking (68,8%) i polecenia
(54,3%). Inne badanie wykazało, że 78 procent startupów twierdzi, że networking jest niezbędny dla ich przedsiębiorczych przedsięwzięć. Networking jest równie ważny dla sukcesu zawodowego ludzi, którzy są pracownikami.
Według raportu LinkedIn z 2016 r. 85 procent wszystkich miejsc pracy jest obsadzanych za pośrednictwem sieci. Oczywiście, jeśli nie poświęcasz czasu na spotkania i interakcję z innymi w swojej dziedzinie, prawdopodobnie tracisz cenne możliwości znalezienia nowych partnerstw, generowania rekomendacji, a nawet zdobywania klientów i stanowisk. Oczywiście networking to nie tylko budowanie relacji.
Spotkanie i interakcja z innymi profesjonalistami z branży umożliwia również kontynuowanie edukacji. Chociaż możesz nie mieć czasu na udział w seminarium lub kursie certyfikacyjnym, pomagają być one na bieżąco z nowymi osiągnięciami i praktykami w Twojej dziedzinie. Możesz przywrócić te trendy do swojej obecnej firmy lub wykorzystać zdobytą wiedzę, aby zwiększyć swoje szanse na zdobycie nowej pozycji.
Oto pięć sposobów na zbudowanie i wykorzystanie sieci biznesowej do rozwoju firmy.
1. Zawsze szukaj możliwości polecania
Twoi klienci prawie na pewno znają osoby takie jak oni sami, którzy potrzebują Twojego produktu lub usługi. Całkowicie dopuszczalne jest poproszenie ich o referencje lub prośba o pozwolenie na użycie ich nazwiska, lub nazwy jako podmiotu polecającego. Mając pod ręką taki kontakt i zaufanego klienta jako wsparcie, możesz wykonać telefon lub wysłać e-mail, aby nawiązać kontakt. Gdy potencjalny klient usłyszy lub zobaczy nazwisko swojego znajomego, będziesz miał znacznie większą szansę na uzyskanie sukcesu już w swoim wstępnym kontakcie.
2. Korzystaj z referencji
Twoi klienci są Twoimi najważniejszymi orędownikami. Zapytaj ich, czy byliby skłonniprzedstawić referencje na temat Twojego produktu lub usługi. Najprawdopodobniej się zgodzą, ponieważ chcą, abyś Ty i Twoja firma odnieśli sukces, szczególnie dlatego, że wzmacnia to ich decyzję o korzystaniu z Twojego produktu lub usługi. Referencje mogą być prostym cytatem lub dłuższym studium przypadku, które pokazuje, w jaki sposób Twój produkt lub usługa rozwiązały
ich problem. Po zabezpieczeniu referencji musisz znaleźć sposoby, aby je opublikować. Na przykład powinny być one umieszczone na Twojej stronie internetowej. Powinieneś także wyszukać i zidentyfikować publikacje lub strony, które byłyby zainteresowane opublikowaniem Twojego studium przypadku.
3. Uczestnicz w spotkaniach branżowych
Wierzcie lub nie, spotkania twarzą w twarz nie są przestarzałym rozwiązaniem. Uczestnictwo w spotkaniach branżowych, konferencjach i targach to świetny sposób na pielęgnowanie relacji ze współpracownikami, nawiązywanie kontaktów i poznawanie nowych ludzi. Jeśli w Twojej branży istnieje ogólnokrajowe stowarzyszenie branżowe, dołącz do niego i weź udział w jego spotkaniach. Jeśli Twój produkt lub usługa jest wykorzystywana lokalnie, dołącz do Izby Handlowej w Twojej okolicy i bierz udział w jej spotkaniach. Ponieważ uczestnictwo w spotkaniach może być kosztowne, zmaksymalizuj jego efekt, próbując z wyprzedzeniem ustalać spotkania jeden na jednego i identyfikować inne sposoby na zwiększenie
udziału i widoczności na spotkaniu: szukaj okazji do przemawiania, zasponsoruj przerwę na kawę, lub zorganizuj warsztaty edukacyjne.
4. Blog
Wydaje się, że każdy ma lub mówi o jego stworzeniu i nie bez powodu. Opublikowanie osobistego bloga w witrynie Twojej firmy to świetny sposób, aby Twoi klienci i potencjalni klienci mogli poznać Ciebie, Twoją filozofię biznesową oraz firmę, produkty i usługi. Blogi umożliwiają również komentowanie i interakcję, dzięki czemu możesz nawiązywać nowe relacje i rozwijać swoją sieć biznesową. Twój blog to miejsce, w którym możesz dzielić się anegdotami pokazującymi Twoją wiedzę lub stanowisko w kontrowersyjnym temacie branżowym. I wygeneruje ruch w Twojej witrynie, ponieważ wyszukiwarki będą teraz identyfikować słowa kluczowe w blogach.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Przejrzałam Internet w poszukiwaniu różnych trików na to, ja...
Nie wyobrażam sobie już oczyszczania twarzy bez tej szczotec...
Nasze telefony gromadzą miesiącami setki nowych zdjęć. I tak...
Agata says
Bardzo dobry wpis o rozbudowie współpracy biznesowej:)