Blogerskie spotkania dają mi ogromny power! Blogerzy to specyficzna “rodzina”, ale wszyscy w niej rozumiemy się bez słów. Mój blog przeżywa teraz wspaniały czas, stał się moją firmą i moim biznesem. Pozwolił mi na robienie tego co kocham, zarabianie na tym. daje mi pełną wolność oraz niezależność. Jak zarabiać na blogu modowym?
Jak zarabiać na blogu modowym?
Kiedy zaczynałam 10 lat temu w życiu bym nie pomyślała, że mój blog stanie się miejscem mojej pracy. Drogą, która sprawi, że sama sobie będę szefem. A jednak! Wprawdzie droga do tego momentu nie była ani krótka, ani łatwa, ale konsekwencją można osiągnąć wszystko. Kilka tygodni temu uczestniczyłam we wspaniałej konferencji Bloger360. Specjaliści od Digital Marketing podpowiedzieli nam, jak wynieść naszego bloga na kolejny poziom, a ja chciałabym podzielić się z Wami tą wiedzą.
Partnerem całej konferencji była agencja Influency.pl. INFLUENCY to pierwsza taka agencja w Polsce! Doświadczenie zespołu w performance marketingu pozwala budować kampanie z influencerami nastawione na określone cele, a unikatowa technologia pozwala to wszystko zmierzyć. Jeśli blogujesz – warto rozważyć współpracę właśnie z tą agencją.
Dzięki konferencji Bloger360 poznałam wspaniałe dwie osobowości w świecie blogów, autorkę bloga myfable.pl oraz przedstawicielkę Influency – Aleksandrę Dengo. Obydwie Ole wspaniale radzą sobie w internetowym świecie. W sobotę we trzy wsiadłyśmy w pociąg do Łodzi, aby uczestniczyć w największym zjeździe blogerów – konferencji See Blogers. Chcecie poznać przepis na sukces w blogowaniu, a przy okazji dowiedzieć się jak zarabiać na blogu modowym i nie tylko?
Czytaj: Jak prowadzić bloga i zarabiać?
10 sposobów na zarabianie na blogu modowym
Poniżej znajdziecie wskazówki odnośnie tego co zrobić, aby jeden dobry wpis na blogu mógł na Was zarabiać przez kilka lat. Kolejna część to sposoby na to, jak monetyzować swojego bloga o modzie, czy o jakiekolwiek innej tematyce. Sposoby, które opisuję niżej znam od lat i stosuję na swoich blogach, ale w stworzeniu artykułu bardzo pomocne okazały się informacje zdobyte na konferencji Bloger360. W szczególności prezentacje “Użytkownik i Google – jak podbić dwa serca jednym tekstem? To prostsze niż myślisz!” Emilii Radeckiej z Cube Group oraz prezentacja “Jak na jednym poście zarabiać przez kilka lat?” przeprowadzona przez Aleksandrę Dengo i Małgorzatę Kamińską, również z Cube Group. Jeśli chcesz upiększyć swojego bloga – koniecznie przeczytaj wcześniej:
- 5 super aplikacji, które podrasują zdjęcia i profil na Instagramie
- 5 trików dla robienia idealnych zdjęć portretowych [PORADNIK]
- Jak za darmo zaprojektować wizytówkę – to proste!
1. Zarabiaj na afiliacji
Piękno marketingu afiliacyjnego polega na tym, że nie musisz inwestować czasu i wysiłku w tworzenie produktu do sprzedaży. Możesz zacząć sprzedawać coś jako partner, wystarczy jedynie posiadać platformę, na której możesz go sprzedać. Wystarczy raz wykonać pracę polegającą na stworzeniu merytorycznego i wartościowego posta, który dobrze się wypozycjonuje, a potem już tylko odcinać kupony od zysku z linków afiliacyjnych. Warto stawiać na różne rodzaju przeglądy zakupowe np.: “100 wspaniałych prezentów na Dzień Mamy” albo “50 sukienek idealnych na wakacyjną randkę”.
Obecnie na rynku funkcjonuje wiele firm, które zajmują się współpracą z blogerami na zasadzie afiliacji. Blogerzy są coraz bardziej otwarci na współpracę afiliacyjną, pewnie dzięki temu powstaje coraz więcej szkoleń pomagających właścicielom serwisów tworzyć skuteczne artykuły wspierające zarabianie na afiliacji. Najważniejsze jest to, aby dać użytkownikowi wartościowy content, a linki afiliacyjne umieścić tak jakby “przy okazji”, nie nachalnie. Musimy tak je umieścić, aby ich obecność była wartością dodaną do całego artykułu.
2. Twórz artykuł zgodnie z SEO
Każdy bloger powinien znać podstawowe kwestie związane z tworzeniem artykułu zgodnie z zasadami SEO. Nie jest to skomplikowane, a bez tej wiedzy ciężko o stworzenie artykułu, który miałby się na monetyzować i przynosić nam ruch. Podstawowe zasady to minimalna ilość znaków w artykule (powyżej 1000 słów), stosowanie nagłówków H1, H2, H3, rozdzielanie tekstu akapitami, wyliczeniami, punktorami. Dobrze, gdy artykuł posiada zdjęcia z altem na daną frazę i jej odmiany. Ważne jest stworzenie odpowiedniego tytułu pod frazę oraz opisu meta (ten, który widoczny jest w wyszukiwarce w wynikach wyszukiwania).
Posiadając bloga na WordPressie musimy zadbać o odpowiednie wtyczki związane z SEO. Dzięki nim przy naszych artykułach pojawiają się dodatkowe pola, które po uzupełnieniu będą wspierać pozycjonowanie naszych tekstów. Te zasady to takie żelazne “must have” dla każdego blogera i po prostu trzeba je znać oraz stosować na swoich serwisach.
3. Stwórz odpowiednią frazę kluczową
Zanim zaczniesz pisać artykuł – zastanów się jaka fraza będzie dla Ciebie najbardziej korzystna. Jeżeli posiadasz bloga z niewielkimi zasięgam – nie potywaj się na frazy, na które ilość wyszukiwań przekracza np. 500.000. Przy tak dużej konkurencji szanse na TOP10 są niewielkie. Poszukaj fraz docelowych i nie bój się zadawać pytań we frazie na przykład zamiast wybrać frazę “czyszczenie plamy z wina (ponad 200.000 wyszukań) – wybierz frazę “jak wyczyscić plamę z wina” (ponad 70.000 wyników).
4. Dodawaj zdjęcia i podpisuj je
Dzięki zdjęciom użytkownik często o wiele dłużej zostanie na naszej stronie, co również wpływa korzystanie na jej pozycjonowanie (im dłuższy czas wizyty usera na blogu, tym lepiej jesteśmy postrzegani przez Google). Dlatego też nasze wpisy powinny być bogate w zdjęcia, najlepiej w naszego autorstwa i zawsze podpisane choćby znacznikiem ALT. Dzięki temu takie zdjęcia jeszcze bardziej uwiarygodni nasz wpis w Google, a my odnotujemy o wiele większą ilość odsłon.
5. Rozwiązuj aktualne problemy ludzi
Jak wiemy w Internecie istnieje pojęcie sezonowości. Jednym słowem kiedy zaczynają się truskawki, w sieci zaczyna się lawina pytań w stylu “ile kosztuje kilogram truskawek”. Nauczmy się odpowiadać naszymi artykułami na zapytania związane z aktualną sytuacją. Fraza często może być po prostu pytaniem z Google czyli “ile kosztuje kilogram truskawek”.
6. Wyprzedzaj zainteresowania ludzi
Każdy miesiąc w ciągu roku pełny jest w cykliczne wydarzenia np. Święta, urlopy, Majówka, pojawienie się pierwszych pomidorów, sezon na botwinkę itd. Jeżeli chcemy stworzyć mocny artykuł, który zwiększy nam zasięgi, który podbije nasze notowania w Google, który pomoże nawiązać jakąś ciekawą współpracę – musimy napisać go i opublikować nawet na kilka miesięcy przed danym wydarzeniem. To sprawi, że nasz tekst zostanie mocno zakotwiczony w Google i bardzo możliwe, że w sezonie wywinduje do TOP10.
7. Angażuj czytelnika podczas wizyty na blogu
Warto dodawać do artykułu różne rodzaju angażujące dodatki jak galerie zdjęć czy filmy video. Każdy z takich gadżetów pozwoli na większe zainteresowanie czytelnika artykułem, a poza tym daje to większą szansę na to, że user kliknie w większą ilość linków afiliacyjnych (o ile je posiadamy oczywiście). Tego typu contetn sprawia, że czytelnik zostaje dłużej na stronie, a to również działa na naszą korzyść.
8. Korzystaj z pożytecznych narzędzi
Wpis na blogu może stać się przy okazji “maszynką do zarabiania”, jeśli do jego stworzenia podejdziemy w 100% profesjonalnie. Warto znać takie narzędzia jak Google Search, Google Trends, Buzzsumo czy Keyword Planner. Każdy z nich jest dużym wsparciem przy tworzeniu skutecznego wpisu.
9. Promuj wpis na grupach na Facebooku
Obecnie na Facebooku funkcjonuje bardzo wiele grup tematycznych. Dołącz do nich i subtelnie promuj swój wpis. Oczywiście nie nachalnie, bez spamu, tylko tam, gdzie nasz wpis może okazać się faktycznie przydatny. Jeżeli wzbudzimy zainteresowanie, z pewnością możemy liczyć na spory odzew Internautów.
10. Stwórz swój produkt
Artykuł może zarabiać na siebie nie tylko przez afiliację, ale również jako narzędzie do sprzedaży np. produktu on-line. Każdy z nas może nagrać swoje szkolenie, kurs, napisać e-booka i sprzedawać go zainteresowanym. Dobrze wypozycjonowany artykuł może być w tym niezwykle pomocny.
Jak zarabiam na blogu modowym?
Mam to szczęście bycia w grupie 4% blogerów w Polsce, którzy “żyją z bloga”. Jak wspominałam, droga nie była krótka, ale… udało się! Od kiedy powstał boom na blogi – konsekwentnie dążyłam do tego, aby przekuć moją pasję w biznes. Tak też się stało, prowadzę własną firmę i blog stał się miejscem mojej pracy. Pracy, która daje mi ogromną satysfakcję i ogromną przyjemność.
Mój blog o modzie, kosmetykach, wnętrzach i szeroko pojętym życiu lifestyle’owym zarabia głównie na postach reklamowych, konkursach, wpisach w social mediach oraz sesjach zdjęciowych. Testuję również różne hotele w Polsce (a już niebawem i te za granicą). Dzięki temu mogę podróżować “bezgotówkowo” i jest to kolejny wielki plus posiadania bloga.
konferencja Bloger360 by Influency.pl
konferencja Bloger360 by Influency.pl
konferencja Bloger360 by Influency.pl
konferencja Bloger360 by Influency.pl
konferencja Bloger360 by Influency.pl
konferencja Bloger360 by Influency.pl
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Prowadzenie remontu domu nauczyło mnie wielu nowych zagadnie...
Przejrzałam Internet w poszukiwaniu różnych trików na to, ja...
Łazienka to jedno z najważniejszych pomieszczeń w domu. Jest...
Justyna (sukienkiinietylko) says
W końcu artykuł, który mi się przyda do prowadzenia modowego bloga! Dzięki za stworzenie, bo cenię sobie sprawdzone rady doświadczonych blogerów 😉
Justyna (sukienkiinietylko) ostatnio opublikował..Sukienki na wesele. Jakich nie nakładać by uniknąć gafy?
vossp says
Wpis bardzo pożyteczny. Szczególnie te aspekty poświęcone pisaniu (nagłówki etc).
Joanna N. says
Nie mam bloga ,ale może kiedyś założę toż pewnością skorzystam z tych porad ,super post .dziękuję
Zantalo says
Jeżeli tylko trafi się w odpowiedni temat, warto wykorzystać swoją pasję i promując ją, wejść w sferę biznesu. Najczęstszą metodą jest sprzedażna stronie, jednak artykuły sponsorowane i polecanie także jest alternatywą. Czy promujesz może swojego bloga na platformach innych niż Facebook? 🙂